آیا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی است که در میان طراحان سایت نیز طراحی سایت با وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله هدف داریم معایب و مزایای وردپرس را رسیدگی کنیم.

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در ارتباط با طراحی سایت از سمت مشتریان پرسیده می‌شود، در ارتباط با برگزیدن زبان برنامه نویسی بوده و اینکه سایت مورد نظرشان را با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند. در این نوشتار به بررسی طراحی سایت وردپرس و ذکر معایب و مزایای آن پرداخته‌ایم. وردپرس در پیش درآمد سیستمی بود که برای تارنگار نویسی مورد کاربرد پیمان می‌گرفت. اما بعدها تبدیل به سیستم مدیریت درونمایه شد و در حال آماده شمار زیاد زیادی از سایت‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP تألیف شده و به علت داشتن پلاگین‌های متنوع، توانسته بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع نماید. برای داشتن یک سایت وردپرسی بهتر است از هاست‌ لینوکس بهره‌گیری کرد. البته بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی وب، چند سالی است که هاست‌ وردپرس را در سبد محصولات خویش قرار داده‌اند که در پیوستگی در ارتباط با این موضوع نیز بحث خواهد شد.

مزایای وردپرس
۱. وردپرس یک پلتفرم متن باز (open source) است
طراحی سایت با وردپرس - وردپرس پلتفرم متن باز

متن مفتوح بودن وردپرس به این معناست که توسعه دهندگان وب می‌توانند کدهای باره عقیده خود را به آن اضافه کنند و آن را در برگزیدن سایر افراد پیمان دهند. فلذا افراد برای طراحی سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این امکان جزء مزایای وردپرس محسوب می‌شود اما باید به این نکته نیز پروا داشت که این جستار می‌تواند لغایت حدی امنیت سایت و عملکرد آن را به مخاطره انداخته و استفاده از کدهای معیوب که توسط سایرین نوشته می‌‌شود می‌تواند مایه عدم عملکرد صحیح تارنما گردد.

پیشنهاد وب رمز: بهترین افزونه های وردپرس در سال ۲۰۱۹

۲. سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب سایت
طراحی سایت با وردپرس - آسانی در مدیریت تارنما وردپرسی

با وردپرس هر فردی با کمینه اطلاعات فنی در گویه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب دلخواه خویش را پیاده سازی کند. در ضمن وردپرس به دلیل دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند اضافه کردن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش آسان کند. برای برپایی یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر متصل به اینترنت بیچارگی است و طراح به راحتی می‌تواند پیشه طراحی خویش را پیش درآمد نماید.

۳. تنوع در افزونه‌ها (plug –in)
یکی از مهمترین مزیت‌های وردپرس، داشتن شمار زیادی افزونه است. هر فرد بنا بر بیچارگی خویش می‌تواند از این افزونه‌ها کاربرد کند. اغلب این افزونه‌ها به چهره مجانی ارائه شده‌اند و افزونه‌های غیر مجانی نیز با قیمت بخردانه و پسندیده در اختیار طراحان قرار گرفته است.

۴. قابلیت گسترش پذیری ساده و سریع
طراحی سایت با وردپرس - قابلیت توسعه پذیری

با وردپرس هر طراح می‌تواند به راحتی و با صرف کمینه زمان، سایت خود را گسترش دیتا و با نصب افزونه‌های مختلف، بر عملکرد سایت خویش بیافزاید. در ضمن با توجه به اینکه وردپرس در پیش درآمد برای تارنگار نویسی برپایی شده، قابلیت‌های وبلاگ نویسی بالایی دارد که در این بین می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد.

۵. انعطاف پذیری در طراحی
وردپرس پلتفرمی کاملا انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت شخصی‌سازی بر‌اساس سلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه‌ها و تغییر در نما سایت، می‌توان یک سایت کامل و متفاوت با سایر سایت‌های وردپرسی ایجاد کرد. در ضمن سایت‌های وردپرسی زیاد پیمانه پذیر هستند، بدین صورت که طراح می‌تواند هزاران صفحه جدید در سایت ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. طراحی سایت شرکتی با وردپرس ضمنا مدیر سایت می‌تواند کاربران متفاوتی را بعنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند. در ساحل موارد باره بحث، برای بروزرسانی سایت و افزونه‌ها نیازی به طراح سایت و برنامه نویس نبوده و آپدیت و بروزرسانی به سادگی انجام می‌گیرد. الی اینجا به رسیدگی برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد. ولی در کنار هر مزیتی، همواره معایبی هم وجود خواهد داشت. در ابتدای امر در کناره مزیت متن باز بودن وردپرس، به دشواری ها امنیتی این موضوع هم تا حدی پرداخته شد. البته لازم به بیان است که استفاده از یک طراح و برنامه نویس مجرب می‌تواند این مشکل را رفع کند. ولی بی گمان کسان تازه پیشه و بی‌تجربه حرفه‌ای قادر به رفع دشواری ها اینچنینی به شکل نخواهند بود.

معایب طراحی سایت با وردپرس
۱. پلاگین بیشتر، سرعت سایت پایین‌تر
طراحی سایت با وردپرس - پلاگین وردپرسی

افزونه‌ها می‌توانند امکانات زیادی را به سایت شما اضافه کنند. ولی باید در نظر داشت که در چهره بهره‌گیری مقارن از شمار زیادی افزونه، سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند و این می‌تواند باعث بروز دشوار در عملکرد سایت گردد.

۲. به روزرسانی‌های مداوم
وردپرس به چهره دوره‌ای نسخه‌های جدید قالب‌ها و افزونه‌های خود را ارائه می‌کند. با به روزرسانی این امکانات، باید انتظار تغییر در نما و عملکرد افزونه‌ها و قالب را داشت. لذا برای درمان وضعیت بعد از به روز رسانی نیاز به یک طراح سایت و برنامه نویس کارآزموده خواهید داشت لغایت در صورت بروز هرگونه مشکل، نسبت به عیب یابی آن اقدام و دشواری ها را رفع نماید.

۳. کاربرد بیش از بی گمان از منابع
طراحی سایت با وردپرس - کاربرد بیش از کران از منابع

نصب شمار بسیار افزونه در جهت بالابردن امکانات وب‌سایت باعث کاربرد بیش از کران از منابع سرور شده و معمولا سایت احتیاج به بالارفتن سرویس میزبانی خواهد داشت. در ابتدای نوشتار اشاره شد که بعضی از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، در سبد محصولات خود، سرویس هاست وردپرسی ارائه می‌کنند و با درنظر گرفتن یک سرور مناسب برای سایت‌هایی با این پلتفرم تا مرز زیادی دشواری ها این چنینی را رفع کرده‌اند. با یک نگاه کلی می‌توان به این نتیجه قبض که وردپرس می‌تواند یک پلت فرم خوب برای طراحی سایت‌های فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی باشد و تمامی معایب آن به راحتی بدست یک تیم طراحی مجرب قابل رفع می‌باشد. فلذا کماکان وردپرس می‌تواند گزینش مناسبی برای طراحی سایت باشد.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: